7 ieteikumi, kas jāņem vērā iekārtojot biroju

kā iekārtot biroju

Pēc kādiem tik likumiem un noteikumiem nemēģinām iekārtot telpas. Un tomēr – cik cilvēku, tik viedokļu un sajūtu – kādā iekārtojumā jūtamies vislabāk. Ja mājās ar šo nav nekādu problēmu – katrs iekārtojam savu mājokli kā vēlamies, tad birojā tas ir nedaudz problemātiskāk – daudz cilvēku, kas strādā vienā telpā, tomēr mērķis – lai visi darbinieki biroja telpās justos labi, komfortabli un ērti, jo labs darbinieks taču ir apmierināts darbinieks. Ja cilvēks savā darba vidē jūtas pietiekami ērti un labi, arī darbs ritēs daudz produktīvāk un labāk. Tad kā īsti iekārtot ērtu un patīkamu biroja vidi?

  • Arvien vairāk uzņēmumi atsakās no kabinetu sistēmas, izmantojot atklāto plānojumu birojam. Visi darbinieki atrodas vienā lielā telpā, kur atdalīta katra darba viena. Šāds biroja telpas plānojums nodrošina atklātību un sava veida ērtumu – ja nepieciešams sasniegt kolēģi, nav tālu jādodas.
  • Atklātajam plānojumam ir pagrūti ar privātumu, tomēr darbiniekiem patīk, ja katram ir savs darba stūrītis – tāpēc arī lielā telpā vairāku darbinieku darba vietas jācenšas iekārtot tā, lai katrs justos ērti – iekārtojot un nedaudz norobežojot savu darba vietu no citiem.
  • Atpūta ir vajadzīga arī darba laikā, parādījuši jau daudzi pētījumi. Tāpēc birojā atpūtas telpa (ar kafijas automātu, ērtiem krēsliem vai dīvānu) ir lieliska, mūsdienīga ideja – atpūties un labi noskaņots darbinieks strādā produktīvāk.
  • Telpu nevajag “pārbāzt”. Ja vienā telpā strādās 20 darbinieki, tai jābūt ļoti plašai. Nevienam darbiniekam nepatiks strādājot ar “elkoņiem bakstīt” kolēģi. Plašumam ir nozīme.
  • Dekoratīvais elements. Labāk vienā telpā mazāk darba galdu, tomēr atvēlēt vietu telpaugiem – zaļie augi telpā palīdzēs darbiniekiem justies labāk, omulīgāk. Kā arī veicināt ofisa darba garu – kopīgi atbildot par augiem un to aplaistīšanu.
  • Individuālās telpas – lai gan atklātais biroja plānojums ir veiksmīgs un mūsdienīgs, katrā ofisā būtu nepieciešamas arī privātās telpas – konferenču zāle, sapulču telpa un tā tālāk, kur gan darbinieki var veikt dažādas pārrunas vai veikt citus pienākumus darba ietvaros, gan arī noturēt sapulces vai citus pasākumus.
  • Ērtas mēbeles. Lai kā arī mēs necenstos iekārtot biroju, domājot par telpas izkārtojumu, galvenā komponente – ērtas un darbam paredzētas mēbeles. Lai darbinieku galdi, krēsli būtu ergonomiski un ērti, lai plaukti būtu pietiekamā daudzumā un attiecīgi novietoti telpā.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*